T O P

/r/malaysia daily random discussion and quick questions thread for August 11, 2021.

/r/malaysia daily random discussion and quick questions thread for August 11, 2021.

AutoModerator

**Events and minor announcements:** * [r/Malaysia COVID-19 general discussion thread](https://redd.it/nksvv1) * Come check out r/Malaysians, our new sister subreddit (same idea as r/CasualUK) *I am a bot, and this action was performed automatically. Please [contact the moderators of this subreddit](/message/compose/?to=/r/malaysia) if you have any questions or concerns.*


kuihlapis7600

Can anyone recommend some good watercolour brushes (below RM50) on Shopee?


[deleted]

Hi I want install arduino ultrasonic sensor on both side of my car ... But the biggest problem is how to pull the wire from exterior to interior. Anyone have ideas?


metadataisnotreal

I received few millions, an unexpected rainfall so Im like yeah!! until i convert them to myr... (korean won)


[deleted]

A few grand. Ok ma


metadataisnotreal

ok lah. but saw the numbers and was like wait what?


Mrsourceplz

Me : I wanna to do some few reading and research before sleep. Also me : why am I deep search youtube content, dammit brain.


metadataisnotreal

put all your phones/laptops on your table then go to bed.


Mrsourceplz

I already asleep by the time this reply around, Thx to this [youtube video](https://m.youtube.com/watch?v=9sxEAuozHrk)


mariannelee

Sorry if my post mcm poyo je just wanted to rant. So I got a gov job..which requires me to move away from city lol. My whole life i have been living in city...whenever im bored I'll just go to mall (so many of them) hence im not sure how im gonna survive here ahah the nearest mall is legit 1 hr. But its pkp anyway duduk bandar pon bosan je tak leh jalan.


EliCho90

you got transferred out to klinik desa?


Paramore90

What sort of jobs did you get? Do you have to pledge your allegiance to Abah?


mariannelee

Unfortunately yep...eventhough i would rather sell my soul to hayley williams


amon_meiz

How far from city is your new job? Just want to know how rural it is 😅


mariannelee

Urm in semenanjung still abt 1 hour plus la mybe 2 hrs jugak from nearest city but its pkp even im in phase 2 im not sure if i can cross district untuk jalan2. Boleh ke?


amon_meiz

I see. I'm not sure, maybe for phase 2 state, those who have complete vaccine can cross district The sop is abit confusing 😅


mariannelee

My friend and i are all fully vaccinated but we think it would be awkward at roadblocks telling the police were going for jalan2 haha


monkey_splash

Hello fellows, has anyone got speeding tickets from PDRM before? Have you paid all of them? What is the consequence if I did not pay?


aWitchonthisEarth

Yes. No & Nothing.


monkey_splash

how many have u got so far?


aWitchonthisEarth

1


[deleted]

Can pay online now.


monkey_splash

Yeah I know, have u cleared all of them?


Weeerewolffffie

Am I the only with a reddit account solely for asking questions? And yes, this is not my only account lol.


hyattpotter

Not at all. But I think everyone who uses reddit long term should have three: 1. Main/Personal account: I feel this only applies to people who uses reddit to socialise in a regular setting. In r/Malaysia and other small communities, this is highly beneficial as people know you're legit so they are more likely to answer your questions and/or craft a more personalised answer tailored to you. You make sure this account does not reveal any private and identifying info but otherwise this is the realest form of you online. 2. Public account: this is the account where you rarely use, and only if your questions may reveal more personal info that may or may not help others identify you. Can also be an account you promo your own content on like art and stuff. You make sure this account is clean. 3. Private account: this account is where you do your NSFW or throwaway activities on. You make sure this account is dirty as heck.


Borneokid

I think there ppl who only use reddit for stupid questions, but I never find myself in a position to make another reddit account. It baffles me to find someone,somewhere lurking beyond the depth of reddit is willing to create hundreds of accs and still manages them manually Edit: Why the hell is your avatar facing the right side


WoorieKod

Usually ones that manage hundreds are using bots to repost and farm karmas to be sold to 3rd parties Your average joes wouldn't have more than 3 accounts imo


Paramore90

Hundreds? Nah. Mostly just 2-3. One for daily ones and another account for NSFW. Maybe another one for shitposts.


Weeerewolffffie

Ummm Ouch. I only have 3 accounts just fyi.... Okay, fine. It's probably weird to have more than 1 account. Honestly, at first, I was only planning to have this one but then I happened to just ask questions (rather annoying I would admit) on this account, so I decided to get a clean slate by creating another account for socializing purposes. At least I'm not a troll. And to answer your question, why is YOUR avatar facing the left side? Just kidding. I honestly have no idea why it's facing right. I heard it's a new feature but I don't know how it works.


Borneokid

I just noticed this feature and it shook me when I first saw it, just for the heads up am very tired. Second of all, sorry if I offended you. There's nothing wrong owning more than one account. It's just me saying I don't wanna make an alt acc


Weeerewolffffie

It’s ok haha. No hard feelings.


malaysianlah

Alright, question time. We know that pfizer need special storage. How long can it survive outside special storage? We seen some cases of deaths when vaccinated and we also see our Klang valley numbers not going down (deaths especially) despite the supposedly high vaccination rates. So, is it possible that pfizer vaccine 'broke down' before it entered the body? Ie become useless? Sinovac and astra less risk for this to happrn la since its more stable, but pfizer is the one i am worried about. Please tell me i am wrong.


mariannelee

Unlikely la. Pharmacist in charge for sure gonna make sure the storage and everything is ok. But yeah pfizer storage is challenging for countries like us


ezkailez

Damn someone selling galaxy fold 1 for 3k on carousell, So tempted. but i look at my wallet, nevermind


dani_dejong

lol don't


LindenZin

Heard the first gen is prone for having the fold line showing. Might be why its cheaper now.


ezkailez

Yeah it's less of a phone but more of a social status/expensive toy territory. 1st screen replacement is subsidised tho iirc


LindenZin

To me it just means that i have 3 screens to worry about scratching/ smashing instead of 1.


ezkailez

Nah not really. When you close you won't need to worry about inner screen. And your inner screen won't get damaged unless you actually drop it while using it. Most of the time i drop my phone is when it's off, thus glass is probably safer than plastic inside


ezkailez

Tried out next day delivery from shopee (bought samyang from shopee supermarket). Item bought 12.15pm monday, reached my house 12.10pm tuesday. So fast, delivery fee rm2 only as well


KarakuriBoy

Update on my tablet journey (if anyone still remembers) I've kinda saved enough for iPad Air but I feel like I want to save some more and wait for the next revision because I'm not in a rush anyway. *But* the recent news of Mi Pad 5 (Pro) is reallly tempting if the overall cost is much lower. Yet another *but* it's android and the tablet apps area is kinda funky from what I last heard/read?


infernoShield

Unlike some others who took 2nd Sinovac dose I feel no symptoms throughout the first week or so. Strange. OK maybe some fatigue but my best guess is that I fucked my sleep schedule up since god knows when. Also strangely my usual Discord groups are all sunyi sepi tonight.


NotLokey

I had some chills and a headache like 2 hours after my 2nd Sinovac shot. Took a day off, slept the whole day and was fine the next day onwards.


OrdinaryResearcher7

Hey guys, So I’m 26 and I’ve been working full time in KL for 2 years and just got a promotion with a salary of RM 5,500 Also, the position I’m in has a fair amount of growth potential. Would you guy consider this a decent salary for someone my age?


mrpokealot

Hi I'm 30 and I've been working like a dog for 7 years and I earn less than you so yes.


TimeElise

I'm older than u by a few years and I earn less, so yes. :((


thegrandwitch

I'm older than 26 and still don't even have a job 😅


Juoktaktau

What a sad question to ask eh. What a sad reflection of our society ):


JeremiahE1999

i would consider that a very good salary for 26 , but i have no idea what type of job you're doing or if you're local or expat


xaladin

Yes.


nimingzhe

Yes...


23gnaixuy

Is it possible for a Singaporean in Singapore to travel to Malaysia right now?


wtfwhythefacewtf

I hope you consulted Google before asking Reddit lmao


23gnaixuy

It wasn't that clear tbh, but I can understand where you're coming from.


wtfwhythefacewtf

Yeah. Check out Malaysian Quarantine Support Group? Pretty good deets there for you to read up.


LindenZin

Not for leisure i belive. Only possible for work reasons.


wantmiracles

Anyone watching “You Are My Glory” 你是我的荣耀 by any chance?


radminator

Yes


wantmiracles

Yay! Do you like it? What ep are you up to? I started reading the book.


radminator

Up to ep24. It’s short, enjoyable. No sappy back and forth and I enjoyed the gaming and aerospace portions too.


wantmiracles

Yes, yes! You’re right. It didn’t attract my attention when I saw the release ads, but I decided to give it a go because I liked the actor’s previous shows. It inspired me to want to play the game haha but I can’t find it? I’m up to ep26 and you wouldn’t expect 25 and 26.. I’m glad that I’ve found another Malaysian who knows the show that I’m watching!


radminator

The game is called 王者荣耀 (honor of kings) abd it’s only available in China. They used to have a global version called Arena of Valor but it’s no longer supported. They are now pushing League of Legends instead. All the games are owned by Tencent. The show is also published by Tencent so it’s one big ad for all their stuff lol


wantmiracles

Man, I didn’t know. Tencent must be filthy rich. I used to play LOL as a newb and so watching YAMG and hearing “you have been slayed” reminds me of disappointing ex teammates. But seriously, the drama made me really want to play 王者荣耀 on mobile because looks… looks fun. I wish can play that and find my YuTu there haha. I just found Arena of Valor on AppStore tho?


radminator

Oh? Does it still work? Need long time to matchmake?


TrixEnder

Anyone else’s minds get occupied with worry about how there are people out there right now not having enough food and not having freedom of religion etc that they have to flee their country? I remember I used to meet someone who was so obsessed with politics and i always wondered why he was because there’s nothing you can really do about it. But now after thinking and being anxious about this stuff the past 3 days I understand why. Politics can determine your everyday day to day life like how people here can’t open up their businesses because of covid or how some people are treated unfairly or how some get persecuted for changing religions. Am I the only one here who has these thoughts?


AnneKyuuzaki

My friend found her husband through an 'islamic' online dating platform. They met once, then engaged and few months later got married. She sacrificed her career to follow him, and now lives with his family (that guy insisted because he doesn't have enough money to rent outside). Now she's jobless due to certain reasons. Several weeks ago she accidentally spilled that her husband tried to buy a gadget by using her name. Before she got married, she admitted that she's jealous seeing other people found their partners already, and due to her work, she wasn't able to meet new people hence why she tried the online platform. I was single too (still am) but she countered that compared to me, she's not beautiful enough for guys to approach her in real life. If she didn't resort to that, she won't get married. Ok I understand however her decision to accept that guy just after the first meeting was disappointing. Couldn't say anything as it's her life after all. Another friend tried to knock her some sense but failed. She bravely mentioned that the guy showed few red flags. But no she didn't listen. And now after few months, she suddenly told me "Don't get married early". She's now facing the reality of marriage; wih financial issue being the biggest problem. And as she currently lives with the in-laws, the situation is also pretty depressing for her. The house consists of more than 10 people, including the guy's sister and brother's partners and their children as well. I wonder if we failed as friends


thegrandwitch

The first red flag is the words "Islamic online dating platform". 🤣


AnneKyuuzaki

Why, if i may ask? Is it a bad site?


kuihlapis7600

I think it's because there is already a stereotype of these jumpa terus kahwin deals.


advanced-DnD

Yeah, pretty sure that was the plot of the story was already spoiled after the word "islamic"


mariannelee

Literally all my friends at 25. My best friend actually stopped talking to me after i called her out for falling in love with a trash person. Met at facebook and became couple within few weeks, after few months the guy broke her heart and went to marry someone else (obv has been in relay with other girl all this while) my friend was super broken. She is really smart and not that bad looking so i dunno why she became so stupid. After soooo many times trying to reason without hurting her, cs shes my best friend, i finally called her out (tak tahan dah she keep on mentioning that guy) i cakap la u kenal dia kat fb je kan, baru berapa bulan u dah rasa dia mcm soulmate you? Desprate ke? Lepas tu dia buang i. Dia kawan dgn i 15 tahun susah sng i stick dgn dia. Dia takde duit i tolong, mak dia sakit, i tolong. Sakit gila hati. I wish ppl could stop pressuring 23+ girls to marry. Literally all my friend mcm ni easily fall in love dgn lelaki yg entah apa apa without any source of income, which is ok kalau rajin ini tak. Tinggal dgn in law lepastu beranak pinak? What? And perangai pn macam apa, rempit gila. Hina sgt ke single dari u kahwin dgn entah siapa2 u igt bahagia ke? Kenapa mesti jadikan kahwin goals in life? Everyone ada their own goals la. I ni smpai skrg traumatised sbb my parents kahwin without love tau i jadi tak percaya langsung pasal cinta.


pmarkandu

LOL you started in full English and ended in BM


mariannelee

Tengah marah tak best ckp english


AnneKyuuzaki

Due to the overly-romanticised culture of early marriage I reckon... Happened to my sister also. Now divorced...


Dxvilish_Bxnny

damn this is sad but understandable. Hope she recover from this.


Sh00kry

We all got boundaries to being friends, I believe you did what you thought was the appropriate amount/extent. Just that you now gained new experience for the future in dealing with friend issues.


AnneKyuuzaki

My principle: don't bother with friend's relationship issues. If they want us to listen, okay but no need to jusge or offer solution unless they request for it.


Sh00kry

That’s actually a good rule to go by.


TrixEnder

Hope people will listen more to their friends as being in a relationship can make you blind to red flags and flaws something which only your friends and outsider can notice if you are desperate


unverified_email

Sometimes you are so in love you don’t see it, and no one can get through. My best friend started dating this girl and proposed after 6 months. They got married 8 months later. Lots of factors having to do with visas and moving countries, but she was so wrong for him. A group of us wanted to host an intervention, I put a stop to it because I know how betrayed he would’ve felt. I took him aside, asked him if he really wanted to do this, he said yes, so all I can do is tell him I got his back. They had a baby girl, marriage lasted 3 years. Some times I think back wonder if I messed up stopping the intervention.


TrixEnder

Wow 3 years. Sad that it happened


AnneKyuuzaki

That desperation blinds us, true. The heart wants what it wants


wantmiracles

I’m sorry to hear about your friend’s situation.. living with in-laws is hard and what more with COVID and that amount of people etc. Being jobless really takes a toll on one’s self-esteem too. I think that there’s no point considering if you’ve failed as friends but consider that you all tried, and moving forward as friends, what other support that can be offered? You’re a good friend.


AnneKyuuzaki

To make the story worse, it's the in-laws who asked her to quit her job


Qelvara

And do what exactly?


AnneKyuuzaki

The in-laws urged her to find a job nearer so that she can spend more time at home instead of going out early morning and come back at night. That backfires as it's really hard to find a job currently hence why she's jobless and having financial difficulty


a_HerculePoirot_fan

Your other friend did what she could and like you said, it's her life after all. You can give your friends advice, but you can't force them to take it.


AnneKyuuzaki

Yeah. We're just sad and concerned because she's our dear friend


Sheilaahmad

Is it ok if i ask, but how old is your friend?


AnneKyuuzaki

27 this year


fhammish

Super random, but I’ve always wondered about this - why do Malaysians (the one on dramas) pronounce their r’s as gh? For example; saying oghang instead of orang.


comatose_papaya

Some just can't bend their tongue to make the R sound. Rrrrrrrr would would be ghhh


KarakuriBoy

French descendants. :p It's the northern accent I think and kinda Sarawakians too although I've been "mocked" before for pronouncing my R's like that, by a fellow Sarawakian.


fhammish

I’m aware of the sarawakian ‘gh’ cos my mum’s side of the family speaks bahasa kuching (correct me if I’m wrong) despite being born and bred in Brunei. I was looking at the viral video of the mass-spooning/queuing going on in Malaysia and noticed he too pronounced his r’s as gh. Also, when you say northern accent, which part of malaysia are you referring to?


KarakuriBoy

North is Utagha (Utara), Perlis/Kedah Oghang Utagha ni depa pi mana pun dok cakap utagha ja takbleh tukaq (correct me if I'm wrong)


swissking

Those are Malay dialects.


No_cuts

I remember a few years ago I was eating with my friends in a Malay restaurant when the radio inside started Islamic prayers. I remember hearing something along the lines like “Salam Muhammad, Salam Muhammad, Salam Muhammad…” but due to the heavy rain at the time it was hard to hear. I’m just kinda curious what was it about? Anyone here know?


UpperAbility

>32 comments I'm guessing it's a melodic chant of "sallallahu ala muhammad sallallahu alaihi wasallam" Usually said during Muslim holidays, like Eid. It means May Allah honor him \[Muhammad PBUH\] and grant him peace. edit: idk why there's the 32 comments on there


No_cuts

I don’t remember it happening during Eid though, I remember that day was actually the 8th day of CNY 😂😂 but thank you


krakaturia

welp the hijra and the chinese calendar drift apart by 1-2 days each year, and ~20 years ago Eid and CNY overlapped. so 8th day of CNY a few years ago was likely Eid.


KarakuriBoy

I kinda want to live in an apartment in the middle of a bustling city. Shops and malls and cafes within walking distance. Public transports are also nearby if I wanna go further. People watching from the window. Buuut it's probably gonna be expensive. There's gonna be problems that I don't know of (right now). I still like it though, as an idea.


Paramore90

It’s a nice experience! I tried that once but the novelty quickly ran out once you gotta deal with the crowd noise. When I overseas I lived in a condominium in the middle of the CBD and while it was fun the first few months, it got really noisy and crowded. You gotta queue for the lifts. Buying groceries can be troublesome if you’re buying for a family. There’s a lot of dodgy, questionable people roaming the streets at night. It’s not for me long term. I’m more of a living-in-suburban townhouse kinda guy. But one thing I really liked about it was how i easy to go back home after clubbing. Don’t need to take long ass taxi rides back. Can just walk all the way home. During the weekends can quickly go to some hipster cafe and people watching. Fun times.


KarakuriBoy

> It’s a nice experience! I tried that once but the novelty quickly ran out once you gotta deal with the crowd noise. Yeah the last experience I had was staying in a backpacker's dorm in Taiwan. I miss that 5-minutes walk for cheap boba. I admit it's nice as a concept (or for a short term trip) but as a long-term stay, multiple problems regarding the living conditions will start to pop-up I guess.


Krieger22

I stayed in a backpacker's dorm literally overlooking the Bukit Bintang junction once during a Comic Fiesta with my college roommate and his friends. Just two days, but good grief the noise at night was definitely noticeable.


aWitchonthisEarth

When I move out of this rent controlled place, you are welcomed to have a look at it. Unbeatable price for this area. Only thing it's 650 sq feet - but with a decking and bath tub.


KarakuriBoy

Thanks and while it does sound good, it's probably far from where I'm at. I don't think I'm a good condition to leave everything and start a new life although that *does* sound good actually. I'd be lying if I say I haven't fantasized about it before.


aWitchonthisEarth

Oh which state, are you living in now ? He is a good landlord and I did tell him, that if possible I would find him a new tenant.


KarakuriBoy

Sarawak, with a less-than-impressive B40 job :p *But a man can dream...*


aWitchonthisEarth

True Karakuri, one day ❤️


TrixEnder

Mont Kiara sounds like the place you are looking for. But yeah it’s kind of pricey if you get what I mean.


AboutHelpTools3

More like city centre KL I reckon. He mentioned public transport, Mont Kiara doesn’t have any metro stations.


TrixEnder

True but I would assume most of the stuff people want in terms of shops and restaurants are in Mont Kiara due to it being near to bangsar and pj


icomeinpeas

Not complaining but how do you guys plan what to eat for dinner? Any strategy? Game plan? I know the typical carbs, protein and fibre combo. But I’m getting bored of rotating between flour and rice. Every time I get that question, my mind goes blank. I can do french basket, but it’s a struggle. Eat everything except beef. I also avoid delivery.


JeremiahE1999

i let my stomach, area, mood and energy decide


karlkry

* bro makan apa hari ni * mamak boring la gi kedai tomyam jom * okeyyy


icomeinpeas

bro warong sume tutup la. Nak makan satay pun susah. Tomyam mmg takyah fikir la


dodosandnenes

[Make carbonara like the Roman gods intended. ](https://vt.tiktok.com/ZGJU1Hc9n/)


kaydaaawg

>Make carbonara like the Roman gods intended. i do this - a friend of mine taught me this in the UK and it's been my go-to quick and easy meal every since. I use parmesan and bacon but it's still pretty good.


dodosandnenes

I used guanciale and pecorino romano once and I can never make carbonara any other way now.


icomeinpeas

Look at you fanchy smanchy ooo la la. Imma try this godsend cabonara


aWitchonthisEarth

Observing weird behaviour from a neighbour, who lives in the opposite block yet he drives down here and throws his rubbish in our blocks bin. Till it's overflowing, at one go! And the apartment cleaner only empties it once a day. We can't even put in a tissue, after he dumps his rubbish. Why? He has the same exact bin, in his block It's not only him. A scuffle in the landed houses happened, due to a neighbour who comes at 1am, to throw their rubbish in the green bin of another house. Just so happened, on that particular day the person slept late hence the dogs were with her, in the dark porch. Doggo rushed, barked and startled the culprit. Idiot fell into the drain and wanted to claim damages, from her 'dangerous dogs'. And this culprit has been doing it for 1 year, in that taman! Why?! These behaviour is so bizarre to me


metadataisnotreal

Bau, buang tempat lain lagi senang, hal diorang.


aWitchonthisEarth

The dustbin is outside, weird and rude behaviour. Adoi the characters


metadataisnotreal

People can be weird. We have two dustbins. One in front of the house, 2nd across the street. I park my car there, the owner went ballistic when I threw my dry thrash there (from the car) when I go back to my house. Weirdly, the garbages are manage by the housekeeper. It hit no point with respect to their big garbage can but boundaries can be weird. People tend to reflect them externally to release their stress.


Juoktaktau

Just when I was thinking…. Maybe Agong is team Najib since same state… Najib’s brother drops the idea of a temporary royal reign hahahah fuck off


diddlebop80

Has there been any update on schools restarting or not?


kernan_rio

1st September, in stages. I know for a fact some international schools are definitely reopening as many are seating for their exam in October.


Olbatar974

Some are restarting next Monday. But everything is online.


The_XiangJiao

12:05 PM - Item out for delivery 06:56 PM - Shipment was not delivered My disappointment is immeasurable, and my day is ruined.


Juoktaktau

Heavy rain today?


The_XiangJiao

No, I think it's just due to increased workload from the 8.8 sales. Hope they managed to successfully deliver it tomorrow though.


SmolDumpsterFire

I know I'm getting old but I'd appreciate it if I wasn't reminded on how I should be doing more about my life / career. I don't need you to trigger my existential dread that leads to suicidal thoughts, I can do that myself thanks.


karlkry

man i wish there are people care about me enough to tell me "bro you can do better, get out of your comfort zone, finish those paper" etc the one i got is just "lek la, ko nak kejar apa?"


SmolDumpsterFire

The comments I get is in more of a condescending tone lmao, it just makes me get riled up and admit I'm not capable rather than the maybe intended positive effect of "I'll show you >:(". My pessimistic nature is overwhelming.


Juoktaktau

Feels. Kinda same vibes but also not really - auntie giving me a lecture today over FaceTime on why I should leave Malaysia. Yes pls keep doing that during a time like this when leaving is obviously not possible in the near future


SmolDumpsterFire

Meanwhile I'm the one who's like "I should leave Malaysia" but have no idea what to do next.


unverified_email

You run your own race, at your own pace. We all have our own definition of success/life/career. As long as you are happy, you keep on keeping on.


SmolDumpsterFire

Sigh I know, I still have to get over my sentiments of "I've failed for not being able to stay overseas and essentially screwed myself up of any chance of that happening to begin with" and just settle for what I can realistically get now.


wantmiracles

But what if you’re not happy?


unverified_email

Be truthful to yourself - what is true happiness to you?


karlkry

then you are doing something wrong.


maharajalela

So while all of us where in MCO, these fucks that are Hillman Idham buddies with Assmin were having KTV karaoke sessions and raping their staff. and now PDRM has sat on the case for 9 months? wtf. let me guess he supports mahai. ok, yup, checks out. https://www.youtube.com/watch?v=icbkb3GopRE


Lorryme

What's the most effective way to \*Kill\* mosquitos? Electric rackets or sprays?


zedlx

Racket is more satisfying.


Lorryme

Any recommended brands? Or all do the same?


zedlx

Just pick any cheap one from the pasar malam or Mr DIY.


matz_tbd

Breed frogs. ;d


Lorryme

Bro my house has a small pool (no filter anymore, mco no money) Frogs, mosquitos, weird ass bugs that stand/floats on water. You name it 🥲🥲 Wanna get rid of the pool, but needs money also. So no choice but to find a way to get rid of app those pests


weecious

Either buy [Abate](https://agriculture.basf.com/global/en/business-areas/public-health/products/abate.html) or [BTI](https://www.mosquitoreviews.com/insecticides/bti). BTI would be a better choice as it does not indiscriminately kill other insects, fishes or even small animals.


unverified_email

Pour some dettol into the water?


forcebubble

Time to give Jeffrey a call.


Lorryme

Jeffery who?


icomeinpeas

‘didn’t kill himself’ Epstein


Lorryme

I have a fish (Bristlenose Plecos) to give out, because I need to clear my tank. Anyone knows where or who can I give this fish to?


Dxvilish_Bxnny

goreng


maharajalela

Somehow this video making fun of Dubai just reminds me of problems we all face closer to home. https://www.youtube.com/watch?v=SacQ2YdVOyk At least we can syukor that we didn't get to that level of stupidity... yet


comatose_papaya

Hello. Anyone using Rhb Now app? Recently I've made a money transfer but I couldn't get the usual shareable screenshot for it. Any idea how I can get the detailed transfer receipt? Thanks in advance~


pm-me-you-singing

What's ur go to shopee shop for snacks?


konigsjagdpanther

just saw this recipe for [oolong ice cream with peach](https://www.youtube.com/watch?v=U-pmroHWyuU&ab_channel=TheMeatmenChannel) thinking of making it this weekend.


hyattpotter

Oooh sounds good! Tax when you're done!


comatose_papaya

Sounds so good!


konigsjagdpanther

i think it's very easy, but a lot of waiting... altogether takes a few hours to do it.


comatose_papaya

Yep. Better start the night before so you'll have ice-cream ready by the scorching noon


Paramore90

Super tired today. Worked 9-6.30 in one go without lunch break..and most likely I’ll have to continue again after dinner. The perils of taking a few days off 🥲🥲


Sheilaahmad

I gave up, too much things to attend that my mental health can’t deal it anymore. Decided to leave it for tmrw. Gonna wake up early around subuh, and start work fresh.


Paramore90

> Gonna wake up early around subuh, and start work fresh. I keep telling that to myself until I realized it’s not worth the effort :(


a_HerculePoirot_fan

Hope you at least have a satisfying dinner!


[deleted]

Go makan! Work can wait.


pm-me-you-singing

:(


LindenZin

Looking at the daily data, I dont think I can in good conscious support the relaxation of SoP. I personally think that the economy is vital and only rate the virus as a 3/10 on a personal risk scale but Malaysians are incapable of following simple guidelines such as stop grouping up, keep your mask on, and wash your hands. If you treasure your family, you'll tell them straight up do just follow the SoP no matter how bull-headed they are being.


Olbatar974

I've seen people queuing with no distancing at a food bank. If anything lockdown creates more cases than anything. Stupid politics.


EliCho90

And I cannot in good faith support a lock down that deem some sector more important than others. What is the matrix of importance here? Based on religion? Cause house of worship can open yet electronics shop are close Based on my feelings? Cause brewery is closed while other factory producing diabetes drink that is arguably more harmful is allowed to open Reopen everything and let business/individuals do their own risk assessments. If you feel unsafe, then stay at home. This is some sadistic shit to force people to starve or have their lives ruined in order to protect yourself and your family Covid is here to stay, vaccine has failed us in reducing transmission rate and even then one can still be reinfected after contracting it the first time, vaccinated or not. So when will it end? With this in mind,when are we gonna reopen? 2023? Or perpetual lock down while the rest of the world has moved on with their lives . Covid won't kill us all but our fixation with lockdown will starve us to death instead


Olbatar974

I'm totally on your side. By the end of this month we should have enough vaccinated people. And those who aren't should isolate until they are. But its a very bad call to continue this lockdown. Maybe the schools could stay closed because they will be at risk. But I also think teenagers should be vaccinated too. Covid is just one more virus to be added to the long list. But we shouldn't forget about mental health, suicides and poverty. Hospitals should be soon be emptied. Also, vaccination should be mandatory. Because we can't accept covid patients who are not vaccinated for ever.


kernan_rio

Let people decide la, we have enough people vaccinated. If you still scared then you are welcome to stay at home.


xaladin

Are parents able to decide not to send their kids to school and for online learning despite it opening on 1st September?


swissking

Parents should, and Kernanrio should be able to do his thing if he chooses. But we are not the government.


wtfwhythefacewtf

Just cause lockdown is lifted and the SOP are less restricted it doesn't mean you should go out willy nilly and forget that the virus exists right? There are people who are more susceptible to the virus than others, people who have lost parents or partners to the virus, etc. Like yeah go out if and when you have to but don't be an ass about it either.


LindenZin

Im referring to the hospital capacity data and daily deaths. The vaccination rate has not reached a point where its causing a downtrend in deaths and hospitalizations. Objectively speaking malaysia is not ready to reopen. There will definitely be a spike. More deaths and likely overburden hospitals.


weecious

Forgot to include this in my earlier post, but I went to Sentosa to tapau yesterday evening. That place, is a shadow of its former self. The Econmart was closed due to their staff being infected. The food court behind Econmart is also closed. I went to a bakery to buy bread and some treats for myself, asked the laubahn niang what happened to the food court. Apparently the food court operators decided to close temporarily as they were afraid of catching the virus from the sizeable number of foreign workers they employed. There goes my place for banana leaf rice. Gotta look for other places. As I went around to tapau, most of the eateries were closed. They rather not operate than to risk catching the virus.


letohorn

> I went to a bakery to buy bread and some treats for myself Baker's Cottage?


weecious

Nope. Sentosa don't have Baker's Cottage. That one is in the main Klang town.


letohorn

Mea culpa, there's one at Taman Saujana. I thought there's one in Sentosa as my brother sometimes buys Baker's Cottage and Tealive in one trip, and the nearest Tealive that I thought I know is Sentosa's. I guess he bought both near Taman Saujana.


abeemination

lmao, reminds me of scott garden threatening to take legal action against another page because that page made a post about scott garden looking like ghost town now.


weecious

Kek. Anywhere also look like a ghost town now la. Sue mat lan?


abeemination

want to protek their maruah


ChubbyTrain

Suggest me a trap / femboy / tomgirl manga that is not shota


KarakuriBoy

No suggestions just :heart_eyes_emoji:


karlkry

good ol prunus girl


-Holo

I really enjoyed [Ookami Shounen wa Kyou mo Uso wo Kasaneru](https://myanimelist.net/manga/85802/Ookami_Shounen_wa_Kyou_mo_Uso_wo_Kasaneru).